Uşak'ta, 245 köy ve 301 köy bağlısı olmak üzere toplamda 546 yerleşim yerinin sokak aydınlatmalarını karşılayacak olan Güneş Enerji Santrali (GES) düzenlenen bir törenle resmi olarak açıldı.Banaz ilçesinde, 26 bin metrekare alana kurulan Güneş Enerji Santrali'nin açılış töreninde konuşan Vali Dr. Turan Ergün, tesisin sadece 4 ay gibi kısa bir sürede tamamlandığını belirtti.
Tesisin 2 megavatlık elektrik enerjisi üreteceğini vurgulayan Ergün, "Şu an burada 3 bin 600 yeni model güneş enerji paneli bulunuyor. Bu paneller, normalden daha fazla enerji sağlıyor, hem önyüz hem yansımalardan kaynaklı arka yüz olarak. Özellikle arıza durumlarında bu panellerin tamamının çalışmayı durdurmadığını belirtmeliyim. Yarısı çalışmaya devam ediyor, bu da enerji üretiminin sürekliliği açısından büyük önem taşıyor." dedi.
Santralden üretilecek elektrik enerjisi ile kentteki tüm köylerin sokak aydınlatmalarının sağlanacağını dile getiren Vali Ergün, "Bugünkü fiyatlarla yaklaşık 15 milyon liralık bir enerji üretimini bekliyoruz. İl Özel İdaremiz yıllık ortalama 15 milyon liralık enerji yükünden kurtulacak." şeklinde konuştu.Açılış töreninde Vali Ergün, santralin faaliyete geçirilmesine katkı sunan Aydem Yenilenebilir Enerji A.Ş. Genel Müdürü Ömer Fatih Keha, İl Genel Meclisi üyeleri ve İl Özel İdare çalışanlarına teşekkürlerini iletti.
Program, protokol üyelerinin açılış kurdelesini kesmesi ve Vali Dr. Turan Ergün'ün santralin elektrik üretimine başlaması için ana kumanda bölümündeki şalteri açmasıyla sona erdi.